יום שני, 19 במאי 2014

שיחה על הומואים ליד המדורה.

                                                               "לדעת מהו הדבר הנכון ולא לעשותו, היא הפחדנות האמיתית. "

יושבים ליד המדורה
אני מביט באש,מתרשם מהיופי
מהחום,והאור שנובע מכלום
שוקע.
ברקע שומע שיחה"הומואים יכולים לבחור אם הם רוצים ליהות או לא רוצים ליהות כאלה,ולכן אני לא מקבלת אותם,בסדר?!"
המשפט הזה...שנאמר על ידי חברה מהשבט,הוא...פשוט הגעיל אותי
לא ידעתי אם להסתכן ולהגיב או פשוט לשתוק ולבחור באפשרות הקלה.
נמאס לי לשתוק.
"שיר,הם לא יכולים לבחור."אמרתי לה.
"אם הם היו יכולים לבחור,נראה לך שהם היו רוצים בזה?נראה לך שמישהו היה מעדיף לחיות את חייו,כשהוא שונה?"
מאיפה אתה יודע מיכאל?אני יודע.אמרתי והבטתי באש
היה שקט כמה דקות צליתי מרשמלו ואז:"מיכאל,איך זה יכול ליהות שאין בחירה?אם אין בחירה התורה לא הייתה אוסרת את זה.מה הטעם לאסור משהו שלא יכול להשתנות?"
אני לא יודע למה זה כתוב בתורה,ואני לא יודע איך להתייחס לזה...
"התורה מלמדת אותנו איך לחיות מיכאל.אין מה לדעת.מה שכתוב בתורה הוא מעל לרצונות שלנו."
כן?מעל לרצונות?מה היית עושה אם הייתי אומר לך שכתוב בתורה שאסור לך לשכב עם גבר מהתורה,ושאת חייבת להמישך לנשים,אה?,מה היית עושה?
"הייתי מנסה להשתנות"
משתנה למען מי?!,למען איזה ספר?!

היית?!שקט.
שיר עזרה לי להבין.להבין איך אנשים מגיעים לשנאה ולהומופוביה,בגלל חוסר ידע מחשבה שאני מבין בזה יותר מהם,סטיגמות,זה קשה שלא להיסחף לזה...לא שזה מוצדק,אבל זה מובן.וקשה.
בסופו של דבר אני חושב שהיא הבינה.
אני מקווה.
אה כן,ומכבי ניצחה:)

3 תגובות:

  1. איזה כיף יהיה לך, עוד הרבה שנים, כשתצא מהארון, ותוכל להזכיר לה את השיחה הזו...
    בהצלחה איש יקר!

    השבמחק
  2. התורה לא אוסרת את הקיום שלך אלא את קיום הרצון שלך.
    לדעתי זה שונה באופן מהותי.

    השבמחק
  3. בורות לא חסרה בתחום הזה, הרב קוק אמר את זה יותר טוב ממני:
    "הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה."

    אז קיבלת מתנה להאיר את עיניהם של חבריך.

    השבמחק

שלום!אשמח אם תכתוב או תכתבי תגובות לשיפור,למשוב חיובי או שלילי במקרה הצורך,אבל יותר מהכול אני מבקש לעשות הכל ברוח טובה,בלי מילים גסות,קללות,והעלבות...תודה,והמשך גלישה נעימה!:)