יום שלישי, 22 באפריל 2014

מחר חוזר לישיבה,לשקרים,ולירידות על מי שאני.הומו

                       "מורה בינוני אומר, מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה "
אני קם בבוקר היום.מבין ש-
1)חופש שלם עבר ולא התקדמתי כמעט לימודית
2)בקושי יצאתי עם החברים
3)פתחתי בלוג

מממממ טוב אז בשביל לנקות את המצפון לגבי סעיף 1-לקחתי קצת את החוברת מתטמתיקה עניתי פה ושם על שאלות,והצלחתי להגיש קצת יותר טוב עם עצמי,לא אינשטיין...אבל יותר טוב.

אני אדלג לסעיף שלוש כי שתיים מתחבר להמשך הסיפור...פתחתי בלוג...וואו...מי היה מאמין,ואני ממש מבסוט האמת,אתם ממש מפרגנים,כותבים תגובות שנותנות כוח,ועוצמה,נכון יש מקום לשיפור ברמת השיתוף והתגובות אבל אני מאמין שזה ישתפר...כי זה חשוב,ואני סוף סוף מרגיש חלק ממשהו גדול יותר.

טוב אז...סעיף 2-כל הקיץ התבטטתי לי בבית ואכלתי גפילטע,ותפוחי אדמה,אז חשבתי לעצמי.מספיק:)
לקחתי את הפלפון וכתבתי באיזה קבוצה מי בא לקבוע לתל אביב עיר הקודש,כמובן שכולם ייבשו...אבל בכוחות אחרונים לא וויתרתי ויצאנו חמישה חברים לתל אביב...דבר ראשון ירדנו בתל אביב,והלכנו לד"ר שקשוקה מקום יפה,אבל המחיר קצת פחות...קיצר המוכר ראה שאין לו פה עסק עם ביל גייטס ששפכתי חצאי שקלים על השולחן הוא בעצמו המליץ לנו על מקום אחר יותר זול,כולנו התפקענו מצחוק על המוכר הפראייר עד שהבנו שזה של אותם בעלים.אני מאמין שהוא גם צחק עלינו שם...בקיצור אכלנו היה נחמד,צילמתי קצת אומנותי הגענו לים,ושמעו,האנשים בתל אביב.יפים יותר.אין מה לעשות...אולי משתלם לגור שם...בקיצור היינו בים היה קר.יצאנו מהים.הלכנו קצת ביפו העתיקה באיזור באר המשאלות
שם מקום יפה!!,והנה אני מגיע לפואנטה...

שיחה ביני לבין חבר
וואי מחר לימודים...
אמרנו שלא מדברים על לימודים!
מה בתכלס מיכאל אתה לא מתגעגע ללימודים?

לא מתגעגע?...מממ לא חשבתי על זה...ואז צפו לי דברים.דברים שסוף סוף יש לי במה לשתף אותם.
טוב אז אני מיכאל,ואני בן 14...כמו שידוע ואני לומד בישיבה,רציתי לשתף אתכם בכמה דברים שקרו לי
בכיתה ח,המחנך שלי,הרב דיבר עם חבר שלי עלי,ואמר לו שיש לי בעיות נפשיות,לחבר שלי!!,אתם מבינים?!
אותו מורה אחרי איזה חודש דיבר עם אותו חבר לכיתה ואמר לו שאם יפסיק להסתובב איתי וינתק איתי קשר הוא יקבל מצוין בהתנהגות,כמובן שהחבר נלחץ ועבר מקום בשיעור,ואני קיבלתי התנהגות הכי גרוע והוא מצוין...
למה?
אני לא יודע.באמת שלא,הוא לא ידע עלי,אבל הוא היה נגדי כל כך אנטי,וטען שיש לי בעיות נפשיות...המחנך שלי!!,הדמות שאני אמור ללמוד ממנה ולהעריץ אותה,דמות שאמורה לחנך אותי שנאה אותי.טוב זה סתם היה בקטנה...זה גם לא היה על רקע הומופובי ככה שזה עוד בסדר

שנה עברה אני בכיתה ט שיעור תורה עם רב,מחנך אחר
היה שיעור מצוין,שקט בלי הפרעות,המורה לא הפריע לי ואני לא הפרעתי לו:)
ופתאום באמצע הציור שלי,אני שומע משכב זכר,כמובן שמיד קפצתי והקשבתי
"וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה הִוא. וּבְכָל בְּהֵמָה לֹא תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ לְטָמְאָה בָהּ וְאִשָּׁה לֹא תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ תֶּבֶל הוּא (ויקרא י"ח, כ"ב-כ"ג).

מסתבר שהמחנך למד משהו מהפסוק הזה,ולמה לא להפיץ את זה לכל הכיתה,מסתבר שהרב ועוד הרבה אנשים לומדים מהקירבה בפסוק בין משכב בהמה למשכב זכר שהם דומים ושווים,ומשכב זכר אף גרוע יותר,הזדעזעתי.אני שווה לבהמה.הומואים שווים לבהמות לחייה הכי נחותה שמתפקדת רק על פי יצרים?,זה מה שהרב שלי חושב עלי.זה מה שהוא רוצה שכולם יחשבו.הומואים=בהמות,מיד יצאתי בצעקות בהמות?בגלל סמיכות בתורה?באמת?!אבל הייתי היחידי שזה כאב לו.וזה היה חשוד.מדי ככה שהייתי חייב להתיישב חזרה במקום ולעשות כאילו זה לא נוגע לי.אבל נפגעתי מבפנים,והייתי המום מהמחנך...בתגובה לזה...הוא החליט שזה הזמן לדבר על מצעד הגאווה הקרב ובא,ודעתו של הרב הדגול הייתה,שזה יום דפוק של אנשים שמתגאים בחסרונות שלהם,הייתי עמום רציתי לענות,לתקוף,אבל..שתקתי,הבטתי המום בכולם אבל לא קיבלתי מבט כזה בחזרה....בשלב הזה יצאתי לשירותים ובכיתי.

הומופוביה
שנאה.
כלפי.
מאיפה היא באה?
מבתי הספר ממערכות החינוך.זה מתחיל בזה שלהגיד למישהו יא הומו זה כבר לא בעיה...ולהגיד טמבל זה כן.זה ממשיך בזה,שמורים מלמדים הומופוביה בשיעורים,מנחילים שנאה,ללא כל סיבה,והתלמיד מבחינתו מקבל חומר קדוש מהרב הקדוש,והרב שורף על ידי זה תלמידים כאלה,זה מתבטא בחוסר דיבור על זה.כאילו אם נתעלם זה לא יהיה אצלינו.אז יש לי חדשות בשבילכם זה בכל כיתה!.איך אנחנו מצפים לקבל אהבה,חיבור והבנה,כשהמורים מנחילים הומופוביה...לדעתי השינוי צריך להתחיל שם.להתחיל בזה שצריך לבדוק שאם למורה יש מחשבות הומופוביות או שלא יתקבל או שישמור אותם אצלו,בדיוק כמו בחוק שאסור  למורה לדבר על פוליטקה...


אז יודע מה,לא לא בא לי לחזור!,בסדר?!(מדמיין)

ברור שבא לי לחזור אחי!:)

13 תגובות:

  1. וואי אתה גרמת לי להתעצבן כל כך על המורים האלה. אם היה לי מורה כזה בתיכון הייתי היום הולך אליו ואומר לו שהוא שווה לבהמה עם הדעות שלו ושהוא מוזמן לדחוף אותן לתחת. בעצם זה לא כל כך פוליטיקלי קורקט ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. ויש מה להתעצבן...אבל זאת לא נראת לי הגישה...(למרות שזה מה שרציתי לעשות באותו הרגע)בוא נגיד שאם אנחנו רוצים שינוי אסור לחכות שהוא יגיע ואז עוד 300 שנה המצב ישתפר אלא צריך להתחיל לפעול אגרסיבית כדי לקבל תוצאות.תודה על הקריאה של הבלוג שלי,ותודה על התגובות:)

      מחק
  2. אתה גרמת לי להרגיש כעס כלפי מישהו שאני אפילו לא מכיר! מה זה אמור להביע? איך מורה יכול לומר דברים כאלה? אם היה לי מורה כזה בתיכון הייתי ניגש אליו ואומר לו שהוא גם לא כל כך שונה מבהמה עם הדעות הפרימיטיבית והחשוכות שלו, ושהוא מוזמן לדחוף את הדעות שלו לתחת! בעצם הביטוי לא יקבל משמעות רצויה במקרה הזה ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. היית ניגש אליו?היית אומר לו בכלל משהו?לא...ושום דבר לא היה משתנה,שלא תחשוב גם אני חשבתי תדברים האלה ודברים הרבה יותר גרועים וגם אני בתכלס לא עושה כלום למען השינוי,אבל בא לי כן להתחיל להכין לעצמי את הקרקע ולילדים שלי...שלא יקבלו יחס קשה ומעליב מצד המורים שלהם...אם אני אוכל לגרום לאדם אחד אפילו ליהות טיפה פחות הומופוב,להכאיב פחות למישהו...עשיתי את העבודה שלי מבחינתי.כי אני יודע כמה זה קשה.וגם אתה:)

      מחק
  3. מיכאל היקר, אתה כל כך צודק. הסבל שלך מהמקום הזה כל כך מובן.

    אני חושב שכדאי לחדד: לא מדובר בכל המורים. מדובר במורים בחינוך הדתי (אני בוגר ישיבה תיכונית וקריאת הפוסט העלתה בי זיכרונות דומים). וכמובן לא רק במורים. בסוף - אנחנו מדברים על אורתודוקסיה, לא על מורה כזה או אחר.

    הדרך היחידה שהם מכירים בה כדרך 'נכונה' לחיים, זו תורת ישראל.
    ספר ההוראות היחיד לחיים האלו - השולחן ערוך.
    אין להם ברירה. הם כפופים לטקסט. בזה הם מתעסקים. אלו החיים שלהם.
    בטקסט הזה כתוב שיש להרוג בן שמקלל את ההורים שלו. בטקסט הזה כתוב גם שגזר דינו של מחלל שבת - מוות.
    ולפחות על פי ההבנה הפשוטה של הכתוב - להיות הומו זה לא בדיוק חיובי...

    הספר הזה הוא ה'אמת המוחלטת' בשבילם, ושום דבר שתגיד או תעשה לא יוציא אותם מהאמונה הזו, כי זו פשוט אמונה...

    בישראל 2014 אפשר למצוא מורים אחרים.
    אפשר למצוא חינוך לקבלת השונה.
    אפשר למצוא הבנה של מורכבות.
    אפשר למצוא מקומות בהם מותר לחשוב, מותר להתלבט,
    וחשוב מהכל - מותר לשנות (אין צורך בהמתנה לסנהדרין שתאשר את השינוי).

    אז זה לא פותר את הבעיה שלך, ושל עוד כ10% (על פי הסטטיסטיקה) מהנערים שגדלים בחינוך הדתי, וממשיכים לשמוע השוואות כאלו ואחרות (בהמה , רוצח , פדופיל = הומו), ממשיכים לשמוע הגדרות מדויקות למה צריך להיות ואיך צריך לתפקד, וכמה השוני שלהם לא לגיטימי בשום אופן.
    זה קשה, וימשיך להיות קשה, וייקח לנו עוד זמן לגרום לשינויים מהותיים בדבר הזה.

    בנתיים אני מאחל לך שלמרות כל הלחצים והכאב,
    תמשיך להקשיב לעצמך,
    תמשיך לאפשר לעצמך להיות אדם חושב, מוסרי, ומעודכן. גם אם לא קיבלת חותמת כשרות מסנהדרין (שלעולם לא תקום).

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים עם כל מילה.ורוצה להתחיל לעשות כבר משהו בנוגע לזה.חושב איך...

      מחק
    2. אני חושב שאתם קצת מגזימים. אני גם נמשך לגברים וגם אני למדתי במוסדות דתיים ומעולם לא שמעתי שמישהו מהרבנים או המורים שלי דיבר על זה בצורה כזאת ובחוסר רגישות (ולא, לא יכול להיות שבדיוק ריחפתי ולא שמתי לב לדבר כזה). אז זה לא נכון להשמיץ את ה"מורים בחינוך הדתי" או ה"אורתודוקסיה". כל בן אדם יכול להיות מגעיל - פשוט אם זה מישהו שאמור להיות קרוב אליך זה כואב יותר. תאמינו לי שממש לא עדיף להיות בבי"ס חילוני כשכל קללה שניה שם היא "יא הומו".

      מחק
    3. שלום.אני לא המצאתי שום דבר ממה שכתבתי.ואין פה שום הגזמה,ולא רק שזה קרה זה קרה בעוד כיתות.אז לא אני לא חושב שאני מגזים

      מחק
  4. אחי, אני חושב שמורה כזה צריך לפטר.. אבל כמה מורים כאלו אתה מכיר? חמישה? עשרה? חמש מאות? זה ילדותי להאשים את כולם על סמך החוויה האישית שלך או של הסובבים אותך..
    דרך אגב, סתם שאלה - אתה דתי או שאתה רק בא ממשפחה דתית? כי לפי התגובה האחרונה שלך זה נראה שכתבת בשבת.. לא שזה באמת משנה לי, פשוט מנסה להבין באיזה מקום אתה עומד..

    השבמחק
    תשובות
    1. דבר ראשון,אני שמח שיש גם תגובות כאלה!,אוקיי אני אענה אחד אחד.דבר ראשון.לא אני מכיר אחד.אחד שיגרום לעשרה ליהות הומופובים.והעשרה האלה יגרמו לעשרים וכך הלאה...אז כן זה חשוב.
      ואני דתי,לכל דבר.וכתבתי בצאת השבת...תבדוק מתי יוצאת שבת לפני שאתה מאשים צדיק...

      מחק
  5. ב"ה
    נכון, אסור לעשות משכב זכר. זה לא אומר שאסור להיות הומוסקסואל.
    גם הומוסקסואל חייב להניח תפילין ולשמור שבת.
    דיברתי על זה עם רב חבדני"ק והוא אמר לי שזה לא עניין של דעה אישית של איזה רב. זה פשוט ענין רפואי שרבנים התיעצו עם רופאים פסיכיאטרים ובעקבות חוות הדעת שלהם הם פוסקים. הוא סיפר לי על כינוס שהביאו פסיכיאטר והוזכרה המילה מחלת נפש. אישית אני חושב שזה לא נכון. מה שלא יהיה מה שכתוב ברור שאסור לעשות, זה לא פוסל את האדם. וכן כל שאר הנטיות כמובן שמשכב זכר הוא הבעייתי ביותר.

    השבמחק
  6. שלום מיכאל,
    בקש מההורים שלך שיעבירו אותך לבית ספר אחר, נאור יותר, שמקבל הומואים לחיקו, ושבו המורים עוזרים להומואים ולא מנדים אותם.

    השבמחק
  7. יש הבדל בין תועבה (בזכר ) לתבל ( בבהמה ) .. המורה לא הבין את הפסוק כנראה שרצה להשמיע את דעתו . בציבור הדתי לא רוצים לתת לגיטימציה להומוהים כי לא רוצים לעודד את זה .

    השבמחק

שלום!אשמח אם תכתוב או תכתבי תגובות לשיפור,למשוב חיובי או שלילי במקרה הצורך,אבל יותר מהכול אני מבקש לעשות הכל ברוח טובה,בלי מילים גסות,קללות,והעלבות...תודה,והמשך גלישה נעימה!:)